28 oktober 2013

Dekorplast

Jag har gått loss lite igen, den här gången med dekorplast. Åh denna ljuvliga uppfinning som möjliggör de mest fantastiska DIY:sen!
Förra veckans skapelse blev en bricka, som från början var vit och jättetråkig. Med vad som kändes som en miljon halvcirklar, urklippta ur svart dekorplast, förvandlades den till en grafisk snygging. Åtminstone om jag får säga det själv. (Jag tänkte faktiskt göra ett senare inlägg och visa mer av hur jag gjorde för den här gången tog jag bilder genom hela processen).

De här askarna gjorde jag en regnig augustisöndag och har visat på instagram (@emmafahlstedt heter jag där). Från början gröna pappersaskar som jag klistrade dekorplast på. En i marmor, och de övriga i svart och den där harlequinrutiga från TGR som är helt underbar och faktiskt lättjobbad. Att klä in askar är för övrigt ett av mina bästa tips när det gäller DIY. Enkelt och resultatet blir i princip alltid riktigt bra.




I burken ryms allt Eskils playmobil, en hel massa småpryttlar som behöver samlas. Den runda asken var från början ljusblå, med någon slags fjantigt prinstryck på. Jag köpte den på rea och sprejmålade den vit, locket svart och klistrade därefter fast dekorplast utskuret i trianglar. Den används flitigt här hemma och passar betydligt bättre in i Eskil och Ingrids rum.

Fler tips på snygga grejer att göra med dekorplast finns här, här, här, här och här

I höst kommer det ett reportage om dekorplastens alla möjligheter i Extra, missa inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar